הסיבות שתהליכי שינוי בחברות לא מצליחים:

שינוי עסקי הינו תהליך ארוך ודורש מבחינה, אישית, מנטלית ופיזית. השינוי נדרש על מנת לעבוד בשינויים התכופים שכופים חוקי השוק בתקופות השונות של העסק. על מנת להתמודד עם המתחרים ולהתפתח יש לבצע שינויים עסקיים לעיתים קטנים ולעיתים גדולים . להלן הסיבות למה שינויים עסקיים לא מצליחים
1.      החברה לא הגיע לקצה הייאוש –כלומר החברה שאננה וחושבת שהמצב לא כל כך גרוע כמו שחושבים
2.      לא כל ההנהלה בכירה תומכת – כאשר בהנהלה הבכירה שמקבלת את ההחלטות ישנם גורמים שלא מסכימים עם החזון. אותם גורמים יהרסו את הסיכוי להצלחתה
3.      מזלזלים בכוח של חזון – לא מאמינים לגמרי בחזון ומצד שני מובילי החזון לא הצליחו לשכנע את האחרים בחזון
4.      כשהיעדים והמטרות לא מופצים למספיק אנשים בחברה – החזון וההתגייסות צריכה להיות של כל החברה ולכן צריכה להיות מופצת לכולם כדי שכל החברה תעבוד ביחד לעבר החזון
5.      כאשר רואים את המכשולים ולא את החזון – שינוי זה דבר תמיד קשה וטומן בחובו קשיים. התמקדות בקשיים וחוסר יכולת לפרק את החזון למשימות שניתנות ליישום יגרום לאנשים להירתע
6.      כשאין הישגים בטווח הקצר – תהליך אסטרטגיה עסקי הוא מעצם מהותו ארוך ומתמשך, לכן לרוב אין תוצאות בטווח הקצר. אך על מנת שאנשים יאמינו בחזון וימשיכו לתמוך בו יש להשיג הישגים קטנים שבמהלך התהליך שיראו שיש כיוון והוא מצליח
7.      כשמכריזים על ניצחון בטרם עת
8.      כשהחזון מתנגש עם אינטרסים אישיים – בכל ארגון ישנם אינטרסים וכוחות "פוליטיים" שמשפיעים על התנהגותם של אנשים. כאשר כוחות אלה הם הדומיננטיים וקריאת החזון איננה יותר חזקה מהם, ניתן להאמין כי השינוי יהיה כישלון
9.      כשלא מאגנים שינוי בתרבות הארגונית – כל שינוי חייב להיות מוטבע בתוך התרבות הארגונית על מנת שיעמוד במבחן הזמן. שינוי שמבוצע רק בזמן הייעוץ ולאחריו אין תהליך של התמדה, סופו של התהליך להיכשל.

התוצאה:

1.      האסטרטגיה איננה מיושמת במלואה
2.      התהליך נמשך רב זמן מדי מעבר לתכנון
3.      הצמצום לא מצליח לגבור על העלויות שבשינוי
4.      התוכנית לא מביאה את התוצאות הרצויות

במשך 7 שנים אקסלנט BD  ייעוץ עסקי משרתת לקוחות במגוון רחב של ענפים ובשלבים עסקיים מגוונים. אנו מגדילים להם בהצלחה את ההכנסות ומשפרים את התהליכים העסקיים על מנת שיוכלו לשמר ולתחזק את הלקוחות החדשים. דרך שיטה מתודולוגית מוגדרת וברורה אנו מצליחים ולהגדיל את נפח המכירות, להביא עוד לקוחות ולסייע לצמיחה העסקית. השלב הקריטי של כל עסק הוא בשלבי הפיתוח העסקי שבו העסק צומח מחברה שורדת לחברה בר קיימה, מחברה קטנה לבינונית. בכל שלב כזה ישנם האתגרים שלו .שצריך לצלוח אותם על מנת שהפיתוח עסקי לא יכשל ובכך אומנם עשינו צעד אחד קדימה אך גם הלכנו שני צעדים אחורה


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה